Home Raioane Raionul Ocnița

Raionul Ocnița

Suprafața – 597 km2

Localități –  30

    Urban   – 3

     Rural   – 27

Așezarea geografică

Raionul Ocnița este situat în partea de nord-est a republicii, la o distanţă de 236 km de Chișinău, şi se învecinează cu Ucraina (regiunile Cernăuţi şi Vinniţa). În raionul Ocnița (la Naslavcea) se află extremitatea nordică a Republicii Moldova.

Principalii indicatori economici

 20112012201320142015
Numărul populației, persoane 5607755761554995486154 321
Numărul de întreprinderi 246212196198201
% față de anul precedent93,986,292,5101,0101,5
Numărul de IMM la 1000 persoane4,43,83,53,63,7
Întreprinderi nou create4537384033
% față de anul precedent 82,2102,7105,382,5
Întreprinderi închise2921373728
% față de anul precedent 72,4176,2100,075,7
Investiții în active materiale pe termen lung, mil lei76,856,262,6104,656,4
% față de anul precedent128,673,2111,4167,153,9
Producția industrială, 107,6103,5110121,9114,8
% față de anul precedent138,796,2106,3110,894,2
Numărul de salariați, persoane69815718619263346127
% față de anul precedent81,9108,3102,396,7
Productivitatea muncii (venit din vînzări/salariat)202,8212,1188,7217,0223,5
% față de anul precedent127,1104,689,0115,0103,0
Salariul mediu anual, lei2401,52588,82875,23155,53454,2

 

ZAL PP ”Otaci-Business” (tel. (271) 79705 ; 069955521)

Direcția Economie din cadrul CR Ocnița (tel. (271) 22068)

Oportunități de investiții

Tipul locațieiNumăr locațiiSuprafața, ha
Brownfield
Greenfield516,12
Clădiri430,0 mii mp

 

Viziunea privind dezvoltarea domeniului Infrastructura de Sprijin a Afacerilor

Crearea unui Centru de consultanta in Business, or. Ocnita;

Organizarea campaniilor de informare privind atragerea rezidentilor la . ZAL PP ”Otaci-Business”;

Organizarea unui program de instruire pentru sectorul IMM;

Promovarea imaginii investiționale a raionului Ocnita, prin organizarea Forumului economic pentru atragerea investiliilor din remitentele de peste hotare;

Organizarea tradilională a evenimentelor de promovare a producției autohtone (expo- tîrguri, iarmaroace, festivaluri etc.);

Elaborarea unui Catalog de produse si servicii din localitatile raionului;

Realizarea vizitelor de studiu în alte localităti din tară si peste hotare, cu vizitarea companiilor și intreprinderilor de succes.